به همت بسیج دانشجویی دانشگاه و مخصوصا بچه های فرهنگی دورهمی خوابگاهی ها، هر هفته برگزار می شود. چهارشنبه شب ها، دانشجو ها دور هم جمع  می شوند و برخی مسائل فکری و اعتقادی خود را مورد بررسی قرار می دهند. حجت السلام و المسلمین عباس آبادی با بیان شیوایی که دارند، گنیجنه های قرآن را برای بچه ها باز می کنند و زبر الحدید ها را می سازند. جوانان مومن انقلابی که با مجاهدت فکری، سینه هایشان را همچون فولاد، سفت و سخت کرده اند.
در ادامه متن قسمتی از این جلسه آورده شده است.



پیامبر (ص) 25 سال در مدینه کار فرهنگی کردند. پیامبر (ص) پست ترین و جاهل ترین مردم دنیا را تبدیل کردند به قومی متمدن. حال مسئولان فرهنگی می توانند با مراجعه به قرآن از این تجربیات ارزشمند بهره مند گردند. ما خودمان را از این تجربه محروم کرده ایم. اگر مبانی را در کار های سیاسی هم از قرآن بگریم، خیلی کار راحت می شود.
 
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ ۚ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ ۖ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ

ای اهل ایمان، از غیر همدینان خود دوست صمیمی همراز نگیرید، چه آنکه آنها از خلل و فساد در کار شما ذرّه‌ای کوتاهی نکنند، آنها مایلند شما همیشه در رنج باشید، دشمنی شما را بر زبان هم آشکار سازند و محققا آنچه در دل دارند بیش از آن است. ما به خوبی برای شما بیان آیات کردیم اگر عقل را به کار بندید.

هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا یُحِبُّونَکُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْکِتَابِ کُلِّهِ وَإِذَا لَقُوکُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَیْکُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَیْظِ ۚ قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ

آگاه باشید، چنانچه شما آنها را دوست می‌دارید آنان شما را دوست نمی‌دارند، و شما به همه کتب آسمانی ایمان دارید، و آنها در مجامع شما اظهار ایمان کرده و چون تنها شوند از شدت کینه بر شما سر انگشت خشم به دندان گیرند. بگو: بدین خشم بمیرید، همانا خدا از درون دلها آگاه است.

إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَحُوا بِهَا ۖ وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا ۗ إِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ مُحِیطٌ

اگر شما (مسلمین) را خوشحالی پیش آید از آن غمگین شوند، و اگر به شما حادثه ناگواری رسد خوشحال شوند. اما اگر شما صبر پیشه کنید و پرهیزکار باشید مکرر و عداوت آنان آسیبی به شما نرساند، که همانا خدا بر آنچه می‌کنید محیط و آگاه است.

امام خمینی (ره) با توجه به همین آیات حرکتشان را آغاز کردند و با تمسک به همین آیات، جلو رفتند.

خداوند در سوره توحید می فرماید: ای پیامبر! برو و من را این گونه معرفی کن! بگو اون کسی که در سختی ها و مشکلات ، در دلتان به او رجوع می کنید، اون الله است. اله کسی است که همه حیران و سرگردان و واله او می شوند. همه صفاتی که برای خدا گفته می شود در کلمه الله جمع شده است. اگر چیزی در دنیا تک شد، همه خواهان او هستند. یک انگشتر، یک موبایل، یک ماشین اگر در دنیا نمونه شد، همه دوست دارند اون رو داشته باشند. همه دنیا "احد" رو دوست دارند. خدا همه احد است. یعنی کسی که در همه صفات خوب به حد اعلی رسیده و احد شده است. اما خدا احدی است که می تواند به همه تعلق داشته باشد.


شما برای زبر الحدید شدن، چه برنامه ای دارید؟
در میدان مجاهدت فکری از کدام یک از شهدا الگو می گیرید؟
شهید عباس دانشگر یا شهید حسین علم الهدی و یا...؟

نظر بدهید!