توضیحات در ادامه

شهید سید حسین علم الهدی

در سال 1337 در خانواده مجاهد بزرگ آیت الله سید مرتضی علم‌الهدی دیده به جهان گشود. از 6 سالگی به فراگیری قرآن پرداخت. وی بسیار اهل مطالعه بود. در دبیرستان با تشکیل انجمن اسلامی و سخنرانی فعالیت‌های خود را آغاز نمود. در سال 1356 در رشته تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل خود را ادامه داد. در دوران دانشجویی علاوه بر تحصیل، در رشته تاریخ دانشگاه مشهد به تدریس نهج‌البلاغه، عقاید و تاریخ اسلام می‌پرداخت. وی از مبارزان دوران ستم‌شاهی بود و در شهرهای مشهد، کرمان و اهواز فعالیت سیاسی انجام می‌داد و در سنین 14 تا 21 سالگی چند بار توسط رژیم ستم‌شاهی، زندانی و شکنجه شد. 

 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی عضو اولین شورای تشکیل دهنده سپاه پاسداران در خوزستان بود. قبل از شروع جنگ وقت خویش را صرف امور فرهنگی می‌نمود. از اوایل جنگ در اهواز مستقر بود و سازماندهی بسیجیان اعزامی از سراسر کشور به جبهه‌های نبرد را به عهده داشت. پس از گذشت دو ماه از جنگ نقطه حساس مرزی یعنی هویزه را برای خود انتخاب کرد و برای تشکیل سپاه پاسداران و سازماندهی عشایر عازم این منطقه شد. 
 
این پوستر؛ گوشه ای از تولیدات فرهنگی شانزدهمین یادواره شهدای دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان می باشد که در قالب نمایشگاهی به محضر مراجعه کنندگان رسیده بود و هم اکنون پس  از اتمام یادواره، حوزه بسیج دانشجویی، اقدام به انتشار نسخه الکترونیک این تولیدات کرده است.
 
شانزدهمین یادواره شهدای دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان
اردیبهشت 1397